Rotterdamse schilders, die na de Tweede Wereldoorlog geen linnen en olieverf konden vinden, stortten zich enthousiast op de lithografie. Er waren twee kunstenaars, die wisten hoe het moest en bovendien gingen alle commerciële steendrukkerijen over op offsetdruk. Er kwamen dus veel stenen en drukpersen vrij die ze niet meer nodig hadden. Als schilder brachten ze - als nieuw element in de Nederlandse grafiek - veel kleur in de prentkunst, die tot dan toe streng zwart-wit was. Ze drukten soms wel zeven of meer kleuren over elkaar heen en lieten ook zien dat het hen niet om grote oplagen ging. Het aantal afdrukken werd dikwijls niet vermeld en het was al mooi als de kunstenaar zijn naam onder de prent schreef. Veel van deze prenten worden nu tentoongesteld in de Teuniskapel, maar ook werk van veel lithografen na hen. "Der rote Kopf" is een litho van Armando zo groot als een deur en de uitspraak : "Een steen is een meneer" getuigt van veel respect voor deze techniek in een van de prenten van Willem Oorebeek.